هر آنچه که نیاز است راجع به Notice Of Assessment در کانادا بدانید
5
(2)

NOA چیست و چرا در کانادا به آن نیاز دارید؟

وقتی اظهار نامه مالیاتی خود را برای اداره مالیاتی کانادا ارسال می کنید، همیشه یک برگ تشخیص مالیاتی (NOA) به محض اتمام بررسی مالیات از CRA (اداره مالیاتی کانادا) یا Revenu Québec (اداره مالیاتی کبک) برای شما ارسال خواهد گردید.

NOA یک خلاصه ای از درآمدی می باشد که در طی سال کسب کرده‌اید،و شامل اعتبارها و کسوراتی است که اعلام کرده‌اید. همچنین میزان مالیات که باید مودی به اداره مالیاتی پرداخت  و یا از اداره مالیاتی دریافت کند نمایش میدهد. اگر میزان مالیاتی که  دولت محاسبه کرده است با میزان مالیاتی که شما در زمان ارسال مالیات خود به دست آورده‌اید متفاوت باشد، هر تغییری که دلیل این تغییر باشد در NOA  توضیح داده می شود.

 

چه زمانی NOA  خود را دریافت می کنید؟

اگر شما حساب کاربری در سایت CRA ایجاد کنید (ساخت حساب کاربری در CRA) می توانید برگ تشخیص مالیاتی کانادا (NOA) خود را بلافاصله بعد از ارسال اظهارنامه مالیاتی از طریق خدمات پیشتاز اداره مالیاتی (CRA’s Express NOA service) در حساب کاربری خود در CRA دریافت کنید. 

برای درک بهتر Express NOA می توانید فیلم زیر را از صقحه CRA در یوتیوب مشاهده کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=QwiczRt36MA

اگر تمایل داشته باشید که نسخه کاغذی NOA خود را دریافت کنید، این نسخه معمولا بین یک تا دو هفته زمان می برد تا به آدرس شما ارسال گردد.

 

CRA یا RQ گاهی اوقات بدون اطلاع دادن به مودی اعداد اظهارنامه مالیاتی را تغییر می دهند، دلیل آن چیست؟

گاهی اوقات امکان دارد مالیات دهنده(مودی) در ارسال اظهارنامه مالیاتی اشتباه کند. برای مثال، شما فراموش میکنید شهریه دانشگاه خود که فرم T2202 برای آن صادر شده است، یا مبلغ Canada Employment Amount، را مطالبه کنید.

CRA این مبالغ رو به عنوان اعتبار مالیاتی برای شما لحاظ می کند. و همچنین اگر چیزی را مطالبه کنید که واجد شرایط آن نباشید، CRA آن مبالغ را حذف خواهد کرد. با تغییر این اعداد از سوی CRA، مبالغ NOA تغییر خواهد کرد که CRA دلیل تغییر و اعدادی که تغییر کرده است را در ستون و متن جداگانه توضیح میدهد.

برگه جدیدی که بعد از ارزیابی CRA صادر می گردد  Notice Of Reassessment نام دارد. اداره CRA , RQ به اجازه شما برای این تغیییرات نیاز ندارد و اگر تغییرات باعث ایجاد جریمه یا بهره ای برای شما شود مبالغ درج و به شما توضیح داده می شود.

 

اگر با تغییرات CRA در NOA موافق نباشید، چه کاری باید انجام دهید؟

در صورتی که نسبت به تغییرات CRA موافق نبودید، می توانید به اداره CRA  تماس بگیرید و توضیحات کامل را همراه با سند و مدرک که دارید، ارائه دهید. در صورت نیاز و درخواست کارشناس CRA  می توانید اسناد و مدارک خود را به همرا نامه در حساب کاربری خود ثبت و برای CRA بصورت آنلاین ارسال کنید و یا اینکه موارد را برای اداره CRA بصورت فیزیکی ارسال کنید. ارسال بصورت آنلاین از طریق CRA سریع تر و قابل ردیابی می باشد و معمولا توصیه می شود.

 

توضیح راجع به تمام صفحات NOA  که توسط CRA صادر می شود

تصاویر زیر یک نمونه از NOA  نشان می دهد که توسط CRA برای مودی صادر شده است. در ابتدای صفحه اول اطلاعات نام و نام خانوادگی، آدرس منزل، سین نامبر، سال مالیاتی، و تاریخی که NOA  صادر شده است نمایش داده می شود. طی چند خط و بصورت کوتاه توضیح داده شده است که اظهارنامه مالیاتی شما ارزیابی شده است و مبلغی که باید به CRA پرداخت کنید یا از CRA دریافت کنید، نمایش داده می شود.

در اینجا CRA  مبلغ 463.12 دلار را به مودی پرداخت خواهد کرد. پرداخت مالیات پایان سال از اداره CRA به مودی نشان دهنده این است که طی سال از مودی مالیات زیادی کسر و به CRA  پرداخت شده است، لذا CRA اضافه پرداختی را به حساب مودی بر می گرداند.

صفحه دوم خلاصه ای از درآمدی که طی سال مربوطه اظهار کردید، اعتبارات مالیاتی، کسورات وسایر موارد نمایش داده می شود. و همچنین توضیحات تکمیلی راجع به اظهارنامه شما در پایین همین صفحه ارائه می دهد.

در صفحه بعدی راجع به مشارکت و ظرفیت سرمایه گذاری شما در RRSP  توضیح می دهد. و شما با توجه به مبلغی که تعیین شده است می توانید در طرح RRSP سرمایه گذاری کنید.

 

این نکته را مدنظر داشته باشید که NOA  و تعداد صفحات برای افراد متفاوت است و ما در بالا یک نمونه ساده را توضیح دادیم.

 

مسئولیت AccountingLearning:

اطلاعات ارائه شده در این صفحه برای ارائه اطلاعات عمومی در نظر گرفته شده است و صرفا دانش و تجربه نویسنده می باشد که به اشتراک گذاشته شده است. این اطلاعات وضعیت شخصی شما را در نظر نمی گیرد و قرار نیست بدون مشورت با متخصصان حسابداری، مالی و مالیاتی مورد استفاده قرار گیرد. 

 

تعریف کلمات اختصار:

CRA: Canada Revenue Agency  اداره درآمد(مالیاتی) کانادا

RQ: Revenue Quebec داره درآمد(مالیاتی) کبک

RRSP: Registered Retirement Savings Plan   طرح ذخیره بازنشستگی

NOA: Notice Of Assessment برگ تشخیص مالیاتی

 

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

دیدگاه خود را بنویسید

ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
بازیابی کلمه عبور
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
ورود به سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ثبت نام در سایت
شماره موبایل / ایمیل را تایید و اطلاعات را تکمیل کنید
ثبت نام در سایت
شماره موبایل یا ایمیل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید خود را در کادر زیر وارد کنید
ارسال مجدد کد تا دیگر